استراتژی مناسب برای کسب و کارهای جدید
بهترین استراتژی بر ای شرکتهای تازه تاسیس با سرمایه در گردش محدود ، این است که بخش های کوچکی از بازار در ابتدا هدف می گیرند ، همانطوریکه شرکت اوریجینا کام چنین کاری کرد و همانطور که فیل نایت انجام دادند، به دو دلیل انجام چنین کاری شرکت تازه تاسیس و نوپا را در موقعیتی قرار می دهد که بتواند موفقیت اولیه و زود هنگامی در یک بخش بازار کسب کند ، یعنی در بخش بازاری که آن را خوب درک می کند . ثانیا اعمال چنین استراتژی موجب حفظ منابع با ارزش ، چه منابع مالی و چه منابع دیگر می شود . اما بخش بندی بازار بسیار خاص همیشه بهترین استراتژی نیست ، به ویژه شرکت های با سابقه ای که منابع مالی هنگفتی دارند . سه استراتژی هدف گیری متداول عبارتند از استراتژی بازار خاص ، استراتژی بازار انبوه و استراتژی بازار رشد .
گرد آوری دکتر مریم رنجبری پور
جهت مشاوره با شماره
09125904485
تماس بگیرید