ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

چه عواملی در افزایش یا کاهش توانایی خرید مشتریان مهم است

وقتی کالای جدیدی وارد بازار میشود بسیار مهم است، که چه فعالیتهای در بازار برای افزایش تعداد خریداران انجام می دهید . زیرا عملکرد ضعیف در معرفی کالا در بازار ممکن است ،کالا را در مرحله اولیه از بازار خارج کند. در این مبحث عواملی که در افزایش یا کاهش توانایی خرید مشتریان مهم است به اختصار توضیح داده خواهد شد. .

برای اینکه مشتریان یک محصول جدید را بپذیرند ،نسبت به آن وفادار بشوند ، شرکت باید مشتریان را آگاه و آنها را جهت خرید محصول ترغیب وتحریک کند . اما آنها هم چنین باید پول کافی برای خرید داشته باشند . بنا بر این ، برای جلب تعداد هر چه بیش تر از مشتریان در کو تاهترین زمان ممکن ، بهتر است یک شرکت از استراتژ ی نفوذ در بازار انبوه استفاده کند، تا بتواند قیمت ها را پایین نگه دارد . ( قیمت گذاری به قصد نفوذ ) شاید بهتر باشد. شرکت سیاستهای چون توافقات مالی راحت با شرایط اعتباری آسان را طی مرحله معرفی محصول جدید به اجرا دراورد.

شرکت های پیش گام که تکنولوژی اطلاعاتی یا ارتباطی جدیدی به بازار معرفی و عرضه می کنند ، معمولا به دو دلیل در سیا ست های قیمت گذاری خود خیلی متهورانه عمل می کنند ، اولا همانطوریکه که دیدیم چنین محصولاتی اغلب می توانند از اثار شبکه ای مثبت بهره مند شوند ، به شرط آنکه شرکت بتواند تعداد کافی از مشتریان به پذیرش سریع آنها ترغیب کند . ثانیا ، هزینه های متغیر تولید و توزیع واحدهای بیش تر چنین محصولاتی معمولا خیلی پایین است ، شاید حتی نزدیک صفر است . مثلا هزینه طراحی و ساخت یک محصول نرم افزاری جدید بالاست ، اما وقتی به تولید انبوه می رسد توسعه می یابد ، کپی هایی از ان را می توان تهیه گرد د انها را با قیمتی بسیار نازل و از طریق اینترنت در اختیار کار بران قرار داد . وجود این دو عامل ، شرکت های را به وضع قیمت هایی خیلی پایین به نفع مشتریان اولیه و شاید حتی ارائه کپی های ازمایشی رایگان به انها به امید سهم بیشتر بازا ر ،افزایش فروش با قیمت بالاتر و حداکثر کردن ارزش حیات مشتریان از طریق فروش نسخه های بهترو پیشرفته تر شده محصول در اینده را ترغیب می کند.

عامل دیگری که می تواند توانایی مشتریان را در خرید یک محصول جدید کاهش بدهد ، کمبود عرضه آن در بازار است ،بنابراین فروش  مستقیم گسترده و بهره گیری از پیشبرد تجاری با هدف دستیابی به کانال های توزیع کافی ، معمولا بخشی اساسی از یک طرح بازار یابی ویژه استراتژی نفوذ در بازار انبوه به شمار می رود . چنین اقداماتی باید قبل از اغاز عملیات پیشبردی صورت گیرد تا اطمینان خاطر حاصل شود که به محض متمایل شدن مشتریان به خرید محصول جدید ، میزان کافی از ان برای عرضه به بازار وجود دارد.

انسجام اجزای بازاریابی ، کالا ، قیمت، توزیع ، ترفیع نقش اساسی در افزایش تقاضا و وفاداری مشتریان به یک کالا یا خدمات ایفا می کند، اگر ما کالا خدمات مناسب را با قیمت مناسب و توزیع مناسب

و ترفیع مناسب داشته باشیم و انسجام بین این اجزا وجود داشته باشد، به راحتی می توان سهم قابل ملاحظه ای از بازار کسب نمود. البته ناگفته نماند که در افزایش سهم بازار عوامل بسیاری موثر هستند.

 

جهت مشاوره : فروش بازاریابی

sykaad@

منابع

کتاب پنجمین فرمان نوشته پیتر سنگه، کتاب استراتژی بازار یابی نوشته اورویل سی واکر

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.